tiistai 2. huhtikuuta 2019

Aprillipilan kohteena

Salon Seudun Sanomat on vuodesta toiseen ilahduttanut lukijoitaan kekseliäillä aprillipiloilla. Tällä kertaa jekutettiin Tunnin junan ratalinjauksen siirron kanssa. Yleensä jutuissa on ollut koukkuna väen houkuttaminen tiettynä kellonaikana johonkin paikkaan, mutta tällä kertaa toimittajat eivät olleet uskaltaneet kehottaa uteliaita linjauskarttaan tutustujia kokoontumaan vaikkapa Kaupungintalolle.

Sinne kun oli kutsuttu aamukahville alueen varsinais-suomalaisia kansanedustajaehdokkaita.

Kahvitilaisuus uutisoitiin näyttävästi tämän päivän lehdessä. Mutta mutta. Eivätkö ehdokkaat olleetkaan mainittavasti syttyneet junahankkeelle? RKP:n ehdokas Michael Oksanen ilmoittautui tunnin junan ei-kannattajaksi ja haluaisi ennemmin kunnostaa nykyistä tie- ja rataverkkoa. Vihreiden Kai Schneider oli hoksannut maanteiden kurjan kunnon ja toivoi teiden parantamisen virkistävän matkailua.

Piristävää puhetta kaiken Tunninjuna-hehkutuksen jälkeen. Kaupunginjohtaja Innakin on omaksunut uuden näkökulman. Ylen talousuutisissa 24.11.2017 hän hehkutti Tunninjunan tekevän Salosta Espoon takapihan. Nyt hän näkee Salon toimivan porttina pääkaupungin suuntaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti