torstai 18. huhtikuuta 2019

Salo irti tunnin junasta


4.4.2019 tein Väylävirastoon kysymyksen tarvittavan ratalinjauksen leveydestä. Kaksi viikkoa on kulunut eikä vastausta ole tullut. Tämä on varmaan sitä vuorovaikutteista suunnittelua.

Päivän Salkkari yllätti taas antamalla tilaa Hans Vogtin erinomaiselle, kriittiselle puheenvuorolle tunnin junasta. Hän uskaltaa kirjoittaa näkyviin sen, jota pitkään olen itsekin epäillyt.
"Kaupungin päättäjille on hankkeen valitsemisen yhteydessä annettu junan hyödyistä puutteellista tai jopa virheellistä informaatiota."

Samaa diibadaabaa ja unelmakudelmaa viljeltiin kosolti myös Turun Sanomien junapaneelissa Turussa toissapäivänä. Lähetys on edelleen katsottavissa, jos joku kokee haluavansa lisää kärsimystä Pääsiäiseensä. Eurovaaliehdokkaat ja muu arvokas ylempi herrasväki todistelivat lähinnä toisilleen, kuinka tarpeellista on päästä Turusta pois. Muutamia puheenvuoroja kuunnellessa tuli sellainen olo, että parhaillaan Turun ja Helsingin välillä ei ole junarataa eikä moottoritietä. Ilman tunninjunaa ei mistään tule mitään. Voi itku.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti