torstai 11. huhtikuuta 2019

Ilkka Kanerva pudistelee pölyä olkapäiltään

ja kirjoittaa painavan sanansa "Tunnin junasta" tämän päivän Salkkariin.

Jotakin tällaista osasi odottaa tiistain 9.4 julkaistun kahden erinomaisen asiallisen ja perustellun rataa vastustavan mielipidekirjoituksen jälkeen.

Helena Varjus-Järvinen muistutti yksinkertaisesta asiasta, joka Salossa on haluttu aktiivisesti unohtaa: Ratalinjaus on ihmisten päättämä - ihmiset voivat myös korjata sen.

Hans Vogt listasi ja perusteli, miksi uutta rataa ei kukaan ajatteleva ihminen voi pitää ympäristötekona. Ja hoksasi tämän asian, jonka useimmat poliitikot hyötyjä esitellessään unohtavat:

"Tunnin junan ilmastohyödyksi ei tietenkään voida laskea jo nykyiseltä radalta kertyvää ilmastohyötyä, vaan ainoastaan uudelle radalle tulevien uusien matkustajien osalta saatava hyöty heidän luopuessa henkilöautomatkoistaan."

Mitä kirjoittaa Kanerva? Kuin koulupoika on kiltisti kopioinut Varsinais-Suomen liiton kotisivuilta lauseita. Ehkä Kokoomuksessa ajatellaan, että Wanha Herra on niin arvovaltainen henkilö, että me nöyrät hallintoalamaiset uskomme kaiken.

Tekstissä on tuttuja lauseita myös Innan, Mannerveden ja Nummentalon lausumista. Kauniita lauseita, mutta ei yhden yhtä perustelua. Mitä tarkoittaa  "Salolle tunnin juna on suuri mahdollisuus"?
Vähän samaa luokkaa kuin tänään Ylellä haastateltu Varsinais-Suomen liiton mies, joka sanoi että rata on koko Suomen hanke.

Niin. Kaikki sitä joutuvat maksamaan. Mutta missä se hyöty on?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti