Tunnin junaa ajavat tahot ovat päättäneet ostaa lobbausta junalle Miltton Oy:ltä. Asiasta on sovittu jo syksyllä 2017 ja tänä syksynä lobbaussopimusta jatketaan. Tähän mennessä kuluja on ollut 35 000 euroa - laskun maksajaa ei tämän päivän SSS osannut kertoa.
Uutisessa todetaan, että Tunnin juna -kumppaneita ovat Turku, Salo, Espoo, Lohja, Vihti, Kirkkonummi, Varsinais-Suomen liitto ja Uudenmaan liitto.
Uuden, 11 kuukauden mittaisen tilauksen lasku on lehden mukaan 56 000 euroa. Lasku jakautuu seuraavasti:
Turku 26 000 euroa
Salo 11 700 euroa
Lohja 11 700 euroa
Espoo 15 600 euroa
yhteensä 65 000 euroa.
Joko lehdessä ei ole osattu yhteenlaskua tai sitten luvuissa on virhe.
Salo on lähtenyt mukaan kaupunginjohtaja Innan viranomaispäätöksellä.
Parikin asiaa hämmästyttää. Jos junarata on niin tärkeä/välttämätön/oleellinen kuin meille on hehkutettu, niin miksi sitä ylensäkään pitää lobata? Kyllä kottikärrytkin keksittiin, kun tavaraa piti saada siirrettyä paikasta toiseen.
Miksi Vihti, Kirkkonummi ja molemmat maakuntaliitot ovat välttyneet lobbausmaksulta?
"Päivä päivältä parempi" Salo on päivä päivältä salamyhkäismpi päätöksenteossa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti