maanantai 13. toukokuuta 2019

Merja Kyllösen eduskunta.fi - sähköpostilaatikko on täyttynyt lobbauksesta

Hallitusohjelmaa kasataan useassa työryhmässä. "Liikenneverkon kehittäminen ja ylläpitäminen" on saanut vetäjäkseen Merja Kyllösen.

Laitoin hänelle (sekä koko muulle työryhmälle) sunnuntaina sähköpostia.


Hei,

Kirjoitan Sinulle, koska olet tekemässä hallitusohjelmaa liikenneverkon osalta.
Toivon, että ryhmälläsi on voimakkaasti hypetetystä Turun suunnan ”Tunnin junasta” faktat tiedossa.
-          matka-aika ei ole tunti, vaan 73 minuuttia eli noin tunti ja vartti.
-          rata on kaavoitettu erittäin hankalaan maastoon ja rikkoo Natura-alueita
-          radan rakennuskulu on arvioitu tasoon 2,2 miljardia, maastossa juuri nyt suunnitelmaa tekevä mittaporukka on sitä mieltä, että valtava tunnelien ja siltojen määrä tulee nostamaan rakentamiskuluja merkittävästi. Pelkästään ”ylimääräisiä” maamassoja syntyy tunneleiden louhinnasta noin 20 miljoonaa kuutiota, maamassalle ei ole olemassa järkevää sijoituspaikkaa.
-          nykyisen Rantaradan korjaus maksaisi vain noin 10 % uuden radan rakentamiskuluista
-          Rantaradan korjauksella matka-aika olisi 93 minuuttia eli vain 21 minuuttia kauemmin kuin uudella radalla
-          uuden radan alle jää noin 900 hehtaaria maata, siitä noin puolet metsää eli näiden hehtaarien osalta menetetään niiden hiilinielu ikuisiksi ajoiksi
-          Liikenneviraston laskema kustannushyöty radalle on 0,12 eli sijoitettua euroa kohti saadaan takaisin 12 centtiä
-          Turun kauppakamarin professori Piekkolalta tilaama selvitys radan kannattavuudesta ei kestä tieteellistä tarkastelua. Esimerkiksi matkustajien määrän kehityksessä on laskettu matkustajamäärän kasvavan RAJATTOMASTI matka-ajan lyhentyessä!
-          Turun suunnan tunnin junan arvioidaan saavan noin 1,6 miljoonaa käyttäjää. Jotta investointi olisi kannattava tarvittaisiin 9 miljoonaa matkustajaa.

Ymmärrän, että ryhmällä on kymmeniä asioita työn alla. Tämä Turun suunnan ”Tunnin junan” jatkuva ja valheellinen esiin nosto on vain niin pelottava. Mitään laajaa työssäkäyntialuetta eikä kehityskäytävää Salon ja Lohjan välille ei synny, koska sinne ei aiota edes rakentaa asemia. Ratahankkeen puuhamiehet ajavat vain supernopeaa junayhteyttä Turun ja Helsingin välille – edes Salossa eivät nopeat junat pysähtyisi!

Toivon porukalle järkeä päätöksen tekoon. Ottakaa faktat huomioon. Älkää uskoko kritiikittömästi mitä teille Turun suunnan Tunnin junasta kerrotaan,


 Eduskunnan sähköpostiosoitteesta viestini pompahti heti takaisin. Syynä Kyllösen postilaatikon täyttyminen. Löysin Kyllösen omilta sivuilta toisen sähköpostiosoitteen, johon sisältyi lupaus siitä, että Kyllönen henkilökohtaisesti ITSE lukee kaikki siihen saapuneet viestit. 

Ja todellakin - 4 tuntia viestini lähettämisen jälkeen sain Kyllöseltä postia. Sisältöä en tarkemmin paljasta, mutta selvästi siitä kävi ilmi, että viestini on luettu. Pisteet Kyllöselle.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti