lauantai 4. toukokuuta 2019

Kuka hyötyy eniten?


Kaupunginjohtaja Inna sai blogitekstini sähköpostilla myöhään keskiviikkoiltana ja vastasi heti torstaina. Apulaisoikeusasiamiehen moitteet ovat siis ohjanneet toimintaa oikeaan suuntaan. Viestinnän perusopit ovat hyvin hallinnassa, sillä teksti alkoi ytimekkäästi: ”Kiitos arvokkaista näkemyksistäsi.”
Inna ei halua lähteä ”mihinkään juupas-eipäs -keskusteluun yksittäisten asioiden tiimoilta”, joten yhä ja aina vaan salaisuudeksi jää, miksi ratalinjaus tehtiin kaupunginhallituksessa niin kuin tehtiin. Häkämiehen kanssa yhteistä tekstiään Inna perusteli sillä, että ”tätä kokonaiskuvaa koskevaa myönteistä kehitysulottuvuutta on aika paljon pyydetty nostamaan esiin”.
Nytpä herää sitten kysymys: kuka on pyytänyt nostamaan esiin? Kuka hyötyy eniten ”Tunnin junasta”.  Oma vastaukseni on Turku ja turkulaiset. Heidän ehdoillaan radan rakentamisessa pitkälti mennään.
Yritin viime lokakuussa käydä keskustelua ratahankkeesta nyt EU-parlamenttiin pyrkivän kokoomuslaisen Aura Sallan kanssa. 
Tässä hänen käsityksensä "Tunnin junan" tarkoituksesta.

Aura.SALLA@ec.europa.eu




Hei Tiina, 
Koko radan idea on palvella mahdollisimman nopeaa TKU-HKI-junayhteyttä.


Esitin Sallalle kolme jatkokysymystä, mutta hän ei enää vastannut viesteihini. En ole yllättynyt, yksi kokoomuslainen lisää siihen henkilöjoukkoon, joka
ei halua käydä kriittistä keskustelua asiasta. 
Käsi pystyyn, kuka uskoo Salon ja salolaisten oikeasti jäävän voitolle, jos mietitään radan tuomia etuja ja verrataan niitä haittoihin.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti