Kaupunginjohtaja Inna sai blogitekstini
sähköpostilla myöhään keskiviikkoiltana ja vastasi heti torstaina.
Apulaisoikeusasiamiehen moitteet ovat siis ohjanneet toimintaa oikeaan
suuntaan. Viestinnän perusopit ovat hyvin hallinnassa, sillä teksti alkoi
ytimekkäästi: ”Kiitos arvokkaista näkemyksistäsi.”
Inna ei halua lähteä ”mihinkään juupas-eipäs
-keskusteluun yksittäisten asioiden tiimoilta”, joten yhä ja aina vaan
salaisuudeksi jää, miksi ratalinjaus tehtiin kaupunginhallituksessa niin kuin
tehtiin. Häkämiehen kanssa yhteistä tekstiään Inna perusteli sillä, että ”tätä
kokonaiskuvaa koskevaa myönteistä kehitysulottuvuutta on aika paljon pyydetty
nostamaan esiin”.
Nytpä herää
sitten kysymys: kuka on pyytänyt nostamaan esiin? Kuka hyötyy eniten ”Tunnin
junasta”. Oma vastaukseni on Turku ja turkulaiset. Heidän
ehdoillaan radan rakentamisessa pitkälti mennään.
Yritin viime lokakuussa käydä keskustelua
ratahankkeesta nyt EU-parlamenttiin pyrkivän kokoomuslaisen Aura Sallan
kanssa.
Tässä hänen käsityksensä "Tunnin
junan" tarkoituksesta.
|
||||
Hei Tiina,
Koko radan idea on palvella mahdollisimman
nopeaa TKU-HKI-junayhteyttä.
Esitin
Sallalle kolme jatkokysymystä, mutta hän ei enää vastannut viesteihini. En ole
yllättynyt, yksi kokoomuslainen lisää siihen henkilöjoukkoon, joka
ei
halua käydä kriittistä keskustelua asiasta.
Käsi
pystyyn, kuka uskoo Salon ja salolaisten oikeasti jäävän voitolle, jos
mietitään radan tuomia etuja ja verrataan niitä haittoihin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti