Selvitetään myös Military Mobility – EU- linjausten
rahoitushakumahdollisuudet pääväyläverkon investointien osalta.
Potentiaalisia erillisrahoituksen kohteita:
•Pääradan ja sen laajennusten suunnittelu käynnistetään
•Helsingistä länteen suuntautuvan, matka-aikoja lyhentävän,
radan jatkosuunnittelu käynnistetään
•Helsingistä itään suuntautuvan, matka-aikoja lyhentävän, radan
suunnittelu käynnistetään
Pisara-radan ja Helsingin ratapihan järjestelyjen osalta on
varmistettava liikenteen kehittämisen ja kansantalouden kannalta tehokkain,
parhaan kokonaishyödyn tuova malli.
Eteneminen näissä suurissa ratahankkeissa edellyttää sopimukseen
pääsemistä toteutuksesta ja rahoituksesta valtion, kuntien ja muiden
mahdollisten hyödynsaajien kanssa.
Aamun Hesari tekee ohjelmasta saman tulkinnan kuin minä: Varsinais-Suomen liiton havittelema "kaivinkoneet töihin oitis" ei toteudu. Vielä on tehtävä yva-menettely koko linjalle. Siitä asiasta ollaan oltu yllättävän hiljaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti